FOTO 1

Ik zal onmiddellijk met de deur in huis vallen beste lezer: ik ben een zweterig type. Als de temperaturen boven de 22°C stijgen, dan zweet ik bij letterlijk de minste inspanning. Het zijn dan ook geen gemakkelijke tijden geweest voor mij, de voorbije weken: een hete blok, een warme Werchter, vakantiejob doen in een winkel zonder airco, lange bergwandelingen maken in het hete Italië. Kortom, ik heb al afgezien (lees: gezweet)! Om een lang verhaal kort te maken en deze blogpost eindelijk in te leiden: wanneer het zo warm is, is het laatste dat ik wil doen elke ochtend/avond aan een volledige gezichtsverzorging (inclusief vettige crèmes) beginnen. In de winter vind ik het heerlijk, maar in de zomer wil ik liever zo lang mogelijk plakvrij blijven en veel verder dan wat water in mijn gezicht pletsen ging het vroeger vaak niet. Tijd om daar verandering in te brengen! In deze post laat ik jullie al mijn favoriete producten zien die je huid goed verzorgen, maar die licht voor je huid zijn en je geen plakkerig of vettig gevoel geven!

FOTO 2

Starten doen we uiteraard met een goede reiniger. Deze van Biotherm is een recente favoriet: je hebt een hele kleine hoeveelheid nodig, mengt het in je hand met wat water en dan breng je ‘m aan op je gezicht. Hij schuimt, ruikt lekker en geeft mijn huid een écht proper gevoel achteraf zonder een vettig laagje achter te laten.

LINK: Klik hier!

FOTO 3

Onze huid heeft het best zwaar te verduren tijdens de zomer: zon, zweet, zeewater, … Het zijn niet de beste ingrediënten voor een frisse, stralende huid. Daarom dat ik tijdens de zomer graag al eens een maskertje gebruik. Deze van Kiko is ook een recente favoriet en werkt als volgt: je smeert een laagje van de dikke, witte crème op een gereinigd gezicht, laat een kwartiertje inwerken en spoel je nadien terug af. Mijn huid voelt nadien héérlijk aan: heel fris, clean en gewoonweg gezond!

LINK: Klik hier!

FOTO 4

Het gebruiken van een goede toner is voor mij hét geheime ingrediënt van een goede routine tijdens de hete zomermaanden. Als ik deze lotion van Clinique gebruik, dan voelt mijn gezicht gewoon zo fris aan! Niet het meest geschikte product voor gevoelige huidjes (mijn mama had er wat last van, dus ik gebruik nu gewoon de hare), maar voor mij werkt ‘ie perfect! Gewoon wat aanbrengen op een watje en je huid er zacht mee inwrijven.

LINK: Klik hier!

FOTO 5FOTO 6

Het gebruiken van een goede dagcrème is uiteraard essentieel. Tijdens de zomer kies ik graag voor eentje met een meer gelachtige textuur in plaats van de klassieke (en voor mij nu te vette) crème. Deze voelt initieel vrij nat en plakkerig aan op de huid, maar trekt héél snel in en geeft je gezicht een heel zacht en gevoed gevoel. Perfect voor een warme dag!

LINK: Klik hier!

By Ellen

Geef een reactie

