Beauty Essentials #festivaleditie

FOTO 1

Joepie! De dagen worden langer, de eerste mini-hittegolf hebben we overleefd en onze spierwitte benen hebben al een paar zonnestraaltjes mogen opvangen, de lente/zomer is officieel begonnen! Voor mij staat deze seizoensverandering gelijk aan FESTIVALS. Eind juni trek ik voor de vijfde keer richting Werchter om er weer een paar dagen te genieten van muziek, vrienden én van het eten (hoera voor Vietnamese loempia’s). Wanneer ik op een camping verblijf en een hele dag op een festivalweide moet rondhotsen is make-up wel het laatste waar ik aan denk! Toch zijn er enkele essentials die niet mogen ontbreken in mijn rugzak!

FOTO 2

  • Reinigingsdoekjes: Ik zeg wel dat make-up het laatste is waar ik aan denk tijdens een festival, maar de kans is toch vrij groot dat ik een klein beetje mascara en lipstick zal gebruiken. Om die ’s avonds te verwijderen zal ik deze gezichtsdoekjes gebruiken. Ik weet dat ze in beautyland met argusogen worden aangekeken omwille van het feit dat ze je gezicht niet écht diep reinigen, maar dat kan me – om heel eerlijk te zijn – om 3 uur ’s nachts op een donkere camping weinig schelen. Deze ruiken heerlijk en zullen mijn minimum aan make-up er gemakkelijk afhelpen!
  • Zonnecrème factor 50: Hoewel de hoge factor vrij extreem lijkt, kan ik je 1 ding verzekeren: een verbrand gezicht hebben is niet leuk. Verbrande armen en benen zijn doenbaar, maar als je gezicht zo hard gloeit dat het lijkt alsof je genoeg energie opwekt voor een heel dorp, dan heb je spijt dat je je niet (goed) hebt ingesmeerd. Dit jaar zal ik het dus slim aanpakken en heel braaf mijn gezicht elke dag insmeren. Voor mijn lichaam volstaat een factor 30, maar voor mijn gezicht zal ik deze van Vichy gebruiken.
  • Body Mist: Deze multifunctionele Body Mist is een echte must om het campingleven te overleven. Je kan ‘m niet enkel gebruiken als parfum, maar ook in je tent zelf. Een paar spraytjes in je slaapzak, op je hoofdkussen en alles ruikt weer fris!
  • Handreinger: Vergeet de handreinigers die ruiken naar ontsmettingsgel en alcohol, deze van Rituals ruikt héérlijk naar munt! Je handen voelen écht gereinigd aan, hij is een stuk minder agressief dan de gewone en dus ook perfect voor mensen met gevoelige handen en geeft een proper, zacht gevoel.
  • Babylips lipstick: Een festival is dé plek voor lipsticks in vrolijke kleurtjes. Ik wil dus een felle lipstick, maar wel eentje dat mijn lippen hydrateert, mooi blijft zitten en waarvan ik makkelijk tijdens de dag opnieuw een laagje kan aanbrengen. Deze Babylips lipstickjes van Maybelline zijn daarvoor perfect. De kleurtjes zien er héél fel uit, maar je kan echt spelen met de intensiteit door de hoeveelheid laagjes die je aanbrengt. Bovendien kan je ‘m perfect zonder spiegel en lippotlood aanbrengen, wat erg gemakkelijk is als je op een festival bent!

By Ellen

Geef een reactie

