Weekend Ochtendroutine

FOTO 1

Mijn ochtendroutine op een weekdag moet snel gaan: toilet-gezicht wassen-crème-havermout-makeup-haar-kleren-uit de deur. Gelukkig heb ik tijdens het weekend wat meer tijd en ik vind dan ook niets plezanter dan me een halfuurtje terug te trekken in de badkamer en dan helemaal fris en fruitig aan de dag te beginnen. In deze blogpost laat ik jullie alle producten zien die ik graag gebruik op zo’n luie zaterdagochtend! 🙂

FOTO 2

Stap 1 is uiteraard je gezicht goed reinigen. Deze van Nivea werkt daarvoor perfect. Maar hij kan ook meer, het is namelijk een reiniger, een scrub, én een masker in slechts één tube. Ik gebruik ‘m als volgt: ik maak mijn gezicht nat met koud water, breng de crème aan met circulerende bewegingen en laat ‘m dan een tiental minuutjes inwerken. Hij droogt mijn gezicht vrij sterk uit, maar, hoewel ik een droge huid heb, dat is voor mij geen probleem. Ik gebruik nadien gewoon een hydraterende dagcrème ter compensatie én hij zorgt dat er wat puistjes op mijn voorhoofd (de enige vette plek op mijn gezicht en een broeihaard voor puistjes!) te voorschijn komen!

FOTO 3

Stap 2 kan je eigenlijk combineren met de eerste stap: voor mijn neus (en soms ook voor mijn voorhoofd) gebruik ik af en toe deze Clear-Up Strips van Niveau. Hij verwijdert mee-eters heel gemakkelijk en reinigt tot diep in de poriën. De huid waarop je ‘m wil aanbrengen even nat maken, dan met droge vingers aanbrengen en opnieuw een tiental minuutjes laten zitten!

FOTO 4

De derde stap is het aanbrengen van een hydraterend serum. Doordat de Nivea reiniger mijn huid vrij sterk uitdroogt, is dit voor mij dan ook een onontbeerlijke stap. Hoewel dit serum van Estée Lauder bedoeld is voor ‘avonds, gebruik ik dit goedje vooral ’s ochtends. Ik kan werkelijk niet uitdrukken hoe goed dit serum werkt. Oké, hij is heel prijzig, maar hij voelt zo zalig aan op je huid: hydraterend zonder een vettig gevoel achter te laten en perfect voor een droge en gevoelige huid.

FOTO 5

Nadien is het tijd voor een dagcrème. Ik gebruik al een tijdje deze van Estée Lauder en vind hem heel goed! Het is wel belangrijk om te weten dat deze héél hydraterend is. Hij is dus perfect voor een luie zaterdag wanneer het geen probleem is om een beetje glimmend en vettig rond te lopen, maar niet zo ideaal wanneer je onmiddellijk nadien foundation moet aanbrengen. Is dit wel het geval bij jou, dan zou ik deze eigenlijk niet aanraden. Je kan hem natuurlijk ook perfect gebruiken als een nachtcrème.

FOTO 6

Eindigen doe ik met een beetje parfum. ‘Le jardin de Monsieur Li’ van Hermès is mijn recente favoriet. Mijn ouders kochten ‘m voor mij toen ze van vakantie terugkwamen (#taxfreeshoppen) en ik ben er zo’n grote fan van! Fris, vrouwelijk, niet te zwaar en perfect voor de lente!

Ellen

Een gedachte over “Weekend Ochtendroutine

Geef een reactie

