Wat eet dat, zo’n student? #3

Joepie, tijd voor nog eens blogpost waarin ik jullie toon wat ik allemaal heb gegeten op 1 dag. De dag in kwestie was een drukke maandag vol lekker én (semi-) gezond eten!

FOTO 1

09u08: Op maandag start mijn les pas om 10 uur. Een enorme luxe, je maandagochtend zo laat en relax starten als het mij vraagt. Mijn ontbijt is hetzelfde als altijd: havermout met sojamelk, een banaan, een theelepeltje aarbeiengelei en een flinke snuif kaneel.

FOTO 2

11u17: Hoe graag ik havermout ook eet, het vult mijn maagje écht niet tot de lunch. Ik kies daarom voor een gezonde ochtendsnack en eet een appel tijdens de les.

FOTO 3

13u02: Op maandagnamiddag heb ik altijd extra Franse les naast mijn ‘gewone rechtenlessen’. Heel veel tijd tussen die lessen zit er echter niet dus ik zorg ervoor dat ik altijd mijn lunch al mee heb en niet in de ellenlange rij bij Panos moet staan aanschuiven. Deze week zag mijn lunch er extra fancy uit: ik liet me inspireren door een recept van Delicously Ella en maakte een héérlijke quinoa-bulgursalade met kleine gem-slaatjes, wortelen, geroosterde paprika’s, pikante kip (gebakken in chilisaus), peterselie, citroen, olijfolie en tahini.

FOTO 4

15u49: Eenmaal terug op mijn kot, heb ik wat energie nodig vooraleer ik begin te studeren. Een kommetje Griekse yoghurt met een kiwi en een klein stukje chocolade geven me de nodige boost!

FOTO 5

18u23: Ik experimenteerde opnieuw met een recept van Delicously Ella door mijn versie te maken van haar avocadopesto. In tegenstelling tot mijn heerlijk slaatje van die middag is dat minder mijn ding. Ik doe dan ook maar een klein beetje pesto bij mijn pasta en kook er ook wat spinazie bij.

FOTO 6

20u34: Mijn dag eindigen doe ik met dit heerlijke chocolade-hazelnootkoekje van Delhaize.

By Ellen

Een gedachte over “Wat eet dat, zo’n student? #3

Geef een reactie

