Review: NYX Soft Matte Lip Cream

Om eerlijk te zijn begrijp ik zelf niet helemaal goed waarom het zo lang heeft geduurd vooraleer ik me dit cultproduct eindelijk eens aanschafte. Beautyland was in euforie toen deze Soft Matte Lip Cream van NYX uitkwam: een typische matte liquid lipstick die lang blijft zitten, maar toch je lippen niet al te veel uitdroogt. Ik had de voorbije maanden al een aantal bezoekjes gebracht aan de Gentse NYX-winkel, maar nog geen enkele keer was ik effectief met een aankoop naar buiten gestapt. Tot twee weken geleden. Ik had mezelf voorgenomen een mooie, alledaagse nude-variant te kopen. Dus toen ik na (letterlijk) een halfuur alle kleurtjes te swatchen op mijn hand ik naar buiten kwam met een felle lipstick (genaamd ‘Manila’) was ik dan ook lichtjes ongerust. Misschien had ik me iets te veel laten meeslepen door het enthousiasme van vriendin X? Of had ik door het indrukwekkende aanbod gewoon een ware impulsaankoop gedaan? Je leest het in deze blogpost!

FOTO 1

Nummer 1, de kleur. Oké, de verpakking ziet er héél roze uit, maar ik zweer het je: in realiteit valt het allemaal best wel mee. Als je voor een fijn laagje gaat, is ‘ie heel draagbaar. Bovendien is de kleur ook een stukje meer oranje/roder (hoewel dit niet helemaal duidelijk is in de foto) dan ik had verwacht, dus daar was ik uiteindelijk heel blij mee. Het is hét perfecte kleurtje om een neutrale zomeroutfit op te vrolijken.

Nummer 2 en minstens even belangrijker, de textuur. Allereerst werkt hij heel erg gemakkelijk. Ik ben een ware kluns als op het aankomt op het aanbrengen van lipstick, maar zelfs ik maak er geen boeltje van. Het borsteltje is vrij klein waardoor je fijn kan werken en bovendien hangt er niet onmiddellijk veel product aan waardoor de kans dat je The joker-achtige lippen krijgt een stuk kleiner is. Ook is hij een stuk minder uitdrogender dan ik had verwacht. Inderdaad, het is en blijft een liquid lipstick, maar hij is echt vrij comfortabel. Zeker als je eerst een flinke laag lippenbalsem aanbrengt! Doordat ‘ie een stukje droger is dan je gemiddelde lipstick, blijft deze NYX Lip Cream ook wel heel wat langer op je lippen zitten!

Prijs: € 7,99, keuze uit een zeer ruim kleurenaanbod. Te vinden in elke NYX-store of hier online.

Ellen

2 gedachtes over “Review: NYX Soft Matte Lip Cream

Geef een reactie

