Een maand vol bachelorproefgedoe, bijen vangen, naar koeien/vissen/varkens/kippen gaan kijken, veel uitjes met vrienden, veel geblog en te weinig geleer. Ach, het is maart en het eerste deel van het semester voor iets. Bij deze: mijn gevarieerde favorieten van deze speciale maand.

N°1: Choclat van de Lidl

Zeg niet te snel “ja, het mag weer niks kosten zeker!”, wanneer ik u een stuk chocola van de Lidl voorschotel. Dit is de beste chocola die u als pure chocolade-freak kan vinden. Ik heb ervaring, geloof me maar. De best én de goedkoopste. Ik heb m’n hoofd al liggen breken over hoe radio-actief deze lat 81% pure vreugde van €1,69 moet zijn, maar het kan me eigenlijk echt niet schelen. Mijn pleziertje na een dag verkleumen in een mistige boomgaard.

fav1

N°2: Montmorilloniet

Deze kwam ik voor het eerst tegen in 1e bachelor in het vak aardwetenschappen. Nu trek ik me lekker niets meer aan van welk type kleimineraal dit is en smeer ik het lustig opgelost in wat water op mijn gezicht. Het meest doeltreffende, goedkoopste en grappigste (mijn kat springt een meter hoog als ik met een groen gezicht de kamer inkom) masker dat u zal kunnen vinden.

U vindt het voor €4,50 bij Bioplanet.

fav2

N°3: Vreugdeboekje

Dat ik een schriftjesverslaving heb, is algemeen geweten. Deze kreeg ik voor m’n verjaardag en ik kan niet wachten tot m’n oude dagboek vol is en ik in deze kan beginnen (nog een paar pagina’s!). Het is ideaal voor mijn manier van dagboeken, nl. elke avond gewoon opschrijven waarvoor ik die dag dankbaar was en wat ik de dag erna graag wil verwezelijken etc.

U vindt dit boekje bij HEMA, maar haast u, want deze week leken ze al druk in de weer met het veranderen van de collectie…

fav2

N°4: Mijn babies

Ik hecht me nogal snel aan levende materie/plantjes. Ik heb momenteel een pak babies om voor te zorgen, gaande van bloemkool, komkommer en een boterboon tot gele kerstomaatjes en palmboerenkool. U begrijpt vast dat mijn moederhart breekt wanneer ik Jules betrap tijdens het sappig knabbelen aan mijn spruitkoolkiemplantje of warmoesscheutje. Ik ben er nog altijd niet echt over. Mijn babies werden intussen gelukkig beschermd met glazen bokalen en dekseltjes. Niets dat mij dus nog weerhoudt van een op groentenvlak zelfvoorzienende zomer!

fav2

By Anne-Sophie

 

Geef een reactie

